Filmfilozófia, szemcsi, 2009

Mi történik, mikor a kép filozófiáról mesél? Hogyan és miért veszi át a filozófia szerepét a film? Lázadás a tévé ellen, a film, mint ezotéria, gondolkozás kényszer a populáris kultúrában. Filmkép, mint enigma. A félév során a „képírás” teoretikus lehetőségeit, valamint a populáris műfajok elágazásait járjuk körül. A filmek sorrendje, és maga a lista is változhat.

Jegyek: utolsó órára írásbeli dolgozat (10.000 karakter) egy – listán nem szereplő – film elemzése.

Óra: kedd, 4-6, 40-es terem,

Elemzésre kerülő filmek:

  • 1)    L&A Wachowski:Matrix 1999
  • 2)    Christopher Nolan: Memento 2000
  • 3)    Takesi Kitano: Bábuk 2002
  • 4)    Antonioni: Nagyitás 1966
  • 5)    David Lynch: Mulholland Drive 2000
  • 6)    Vinterberg: Születésnap 1998
  • 7)    Michael Haneke: Zongoratanárnő 2001
  • 8)    Faith Akin: A másik oldalon ? (kérdőjeles) 2007
  • 9)  Alfonso Cuarón: Az ember gyermeke 2006
Handout 3. Nagyítás
Handout5: Memento
Advertisements